divendres, 12 d’octubre del 2007

Google, el líder mundial en les recerques


EL PAÍS Digital ens diu, que Google és el cercador per excel·lència. Si havia dubtes, un estudi de l'agencia Comscore les buida d'arrel. Tant és així que de les 61.000 milions de recerques que es van realitzar durant el mes d'agost de 2007 el 60% van anar amb Google. En total 754 milions d'internautes majors de 15 anys van realitzar recerques en la Xarxa utilitzant una o diverses paraules clau. Aquesta dada es tradueix que un 95% dels internautes han utilitzat algun cercador d'Internet. Els més nombrosos es van trobar a Europa -299 milions d'internautes van realitzar recerques-, seguits dels internautes asiàtics (258 milions). Les zones que es troben a la cua en aquest aspecte són Amèrica del Sud, només 50.000 i en Orient Mitjà amb 30.000 internautes. Uns 37.000 milions de recerques, sobre el 60% del total, van ser efectuades en les pàgines multilingües del grup nord-americà Google, on 5.000 milions són de la seva filial de vídeos You Tube. Lluny, darrere se situa el també nord-americà Yahoo!, nombre dos, utilitzat per 8.500 milions de cercadors, sent el 14% de les demandes. De seguida ve el lloc xinès Baidu -batejat amb l'àlies de ‘Google xinès’, que va registrar 3.300 milions de demandes (5,4% del total). Després apareix el líder mundial de programari, Microsoft, que amb el seu motor Live Search va convocar 2.100 milions de cercadors (3,4%). És seguit de prop pel motor coreà Naver (Grup NHN), amb 2.000 milions. Comscore situa també en la seva llista el lloc de vendes eBay, que va registrar 1.300 milions de recerques. L'estudi registra únicament les recerques en internet des del domicili o el treball, excloent els llocs públics tipus cibercafés, el que disminuïx particularment la xifra d'internautes registrats a Amèrica del Sud.

Via: Cosas Sencillas